menu

Friday, April 6, 2012

DIY MINI PELAMIN


Salam semua..apa khabar?sihat ke?..hopefully semua dlm keadaan baik yer.n3 lepas dh selesai mengenai bantal alas & now untuk kali ni n3 seperti tajuk di atas how I made my Mini Pelamin Pertunangan.
Ilham dapat buat mini pelamin ni adalah dari sumber pak cik google seperti pic di bawah ni:





So mlm sebelum majlis bermula mini pelamin yg diidam2 kan dibuat.Dgn bantuan mak dan ahli keluarga yg tolong gantungkan kain tu ini tu ini mcm yang aku nak.Tp sebelum tu benda alah yg diperlukan aku dah oredy sediakan la.

Kain net purple = beli kt Nagoya je dlm 3meter (RM3 semeter)
Kain pink material jersey = kat Nagoya gak beli 1meter jer RM2.60
Rama-rama = kat Nagoya juga RM2 x 2 bungkus
Kain putih =dh mmg ada kt umah.
Pentas = kayu palet jer.pastu aku balut le ngan carpet mak  aku. Hahaa
Bantal=penghias kt belakang pentas tu,pinjam bantal sofa abg aku.huhu
Pomander ball = buat sendiri
Bunga & pasu =beli dekat semua house then gubah sendiri


Bunga2 ngan pomander ball ni penat jugak nak buat and dengan bantuan kawanku yg amat ku hargai dia tlg menggubah kan bunga dlm pasu tu untuk aku.Maklumlah takut t aku yg gubah lain plak rupenyer. huhhhh

Malam Raya ke2  aku pun start buat mini pelamin ni..gantung sana gantung sini last2 ni lah hasilnyerr..
Taaaadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bet pomander ball  tu de bunga..mak aku kate letak..xpelahhh  ak xkisah sgt ikut jerq..janji de..


huhhuu amecam sm x?oh mestilaa x kan?nm pon wat sendiri mestila ade yg kurang..but yg penting aku puas hati..Okay la tu kan...n 1 more DIY Mini pelamin aku..sekadar memenuhi syarat je..bukan kawen pun lg..janji ade jerr..dh ckup..ngehee....


~~~~~P/S: malaih xmalaih la aku punye lm la dh tulis n3 (thun lps punyer citer..ak tunang  ) ni tp ak xpublish2..hohohhhh..semalam  tetibe semangat  nk berblog balik buka2 folder simpanan de n3 ni dh siap tulis so syg pulak kan that's y la ak publish kn jgk...in future kot kot nk tgk balik cmner ak wat leh gak bace2x... & de lg blog  ttg my wedding day lak jp lg aku publish kan..hahaa tu pun sebenarnyer dh tulis..tp aku je xde mase..(excited jd wife smpi xde mse :P)



3 comments:

  1. nk tnye ni... cmne u gantung kaen utk backdrop blakang tu ye? u guna panel langsir ke?

    ReplyDelete
  2. salam kak... tq sooo much for sharing your experience ^_^ saye design mini pelamin kakak saye... harap boleh tgk2 n bagi komen.... mohon tunjuk ajar ^_^...

    http://adikbride2be.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. salam.. macamana nak gantung pelamintu.. perlu ditebuk dinding tak? kalau boleh saya taknak kacau dinding. terima kasih.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Blogger Geng/ Famili

At Blog to fb Blogged.my Top Show all blogs Free Auto Backlink Free Automatic Backlink Free Auto Backlink

BlogMalaysia.com